Svenska kyrkan har monopol på Jourhavande präst 112(nöd tele-nr.).

Jag trodde vi hade religionsfrihet i Sverige. Tydligen inte. Men hade jag fått bestämma, hade jag byt ut prästen mot en psykolog. Min poäng är: all övrig personal man når på detta nöd-nr. är ju vetenskapligt professionella. tex. läkare osv. Prästers syfte är att ragga medlemmar och tjäna pengar åt företaget i deras kyrka. Detta hör definitivt inte hemma på ett nöd-nr. De är ju kränkande att de kan ragga kunder i utsatta postitioner.
Bojkotta Svenska kyrkan NU!
För mer info: Svenska kyrkan - Jourhavande präst 112.

Kommentarer
Postat av: smisk-jonas

Prästens roll kan för de flesta människor på denna jord ersättas med en psykolog. Dvs prästen hjälper de troende på ett minst lika bra sätt som psykologen eller homeopaten gör för någon annan. Det är lätt att se det hela ur ett perspektiv som ikke troende, men konsten är ju att i själva verket ha förståelsen och godtyckligheten för olika livsåsikter.

2010-03-31 @ 02:19:41
Postat av: Grind Bastard

så gör alla kristna världen över! En kristen person hjälper andra av egoistiska skäl och för att stå bra till i efterlivet hos gud.

I Afrika "hjälper" dem fattiga och sprider bl a okunskapen att kondomer är farliga. Därav hjälper kyrkan till att sprida HIV. HIV är för övrigt ngt bra enligt kristna.

2010-04-15 @ 19:02:57
URL: http://tyborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0