Bidé is the shit.

(Uppdaterat: 2009.10.13) De vanliga är ju att man tvättar sina händer med vatten och tvål. Om man istället bara skulle torka av dem med papper, eller torka av hela kroppen med papper istället för att duscha. Detta skulle nog de flesta se som ofräscht och äckligt, iaf jag. Men när folk generellt i väst är på toaletten så torkar man sig i baken med papper enbart. Hur går de ihop? Jag menar anus plus avföring har ju massa bakterier och är ju alltså betydligt smutsigare än händer generell sett. Själv kör jag med bidé-stil. Om badrummet saknar en riktig bidé kan man ta en handdusch och spola av sig. Jag tycker de är mkt fräschare att duscha av sig lite, plus att man slipper papper som rivs(de är ju faktiskt träfiber). I tex. Indien anses man ohygienisk om man inte tvättar baken efter att man bajsat. Vid t ex lös mage, kan bakterier ge hemmorojder. Papper får aldrig rent ordentligt och bakterierna är alltså kvar. Med bidé blir de rent. Använd bidé.
Wikipedia - Bidé.

Kommentarer
Postat av: Transientman.

Man brukar varken äta eller ta i saker alt på varandra med anus så jämförselsen var inte den bästa. Jag håller med dig att det är betydligt fräschare att tvätta rövhålet efter varje avföring och att det är mycket hälsosammare för röven då det inte river upp och blir sårigt.

2009-09-24 @ 13:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0