Kompetens, utbildning, prestige, livet, etc.

(Uppdaterat: 2010.08.23) Jag förvånas över att inte fler folk inser att vara inskriven på ett universitet, inte är det som är de primära i att få hög kompetens, utan de arbetet man själv lägger ner. De verkar finnas någon slags allmän uppfattning, att kommer man bara in på någon flash:ig skola med mycket prestige blir man grym och kan gå å hämta ut ett jobb med hög lön sedan. De funkar ju liksom inte så. Kompetens kommer av hårt arbete, mkt studier och erfarenhet. Sen skiter jag i om du varit inskriven vid de mest ansedda Universitetet eller bara suttit på bibblan och rå-pluggat. Jag kan ju bara tillägga att Albert Einstein avskydde den akademiska världen. Ni som inte tror mig, kolla upp de. Akademisk utbildning är ju att gå någon annans väg(Jag är inte emot utbildning). Ska man nå sin egen fulla potential ska man gå sin egen väg.
Sen måste jag passa på att citera Frank Zappa. "If you want to get laid, go to college, but if you want an education, go to the library." - Quoted in the Pittsburgh Press in the summer of 1967.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant...till stor del(lite överdrivet). Men utan utbildning, svart o vitt på papper blir det inget "högavlönat" jobb.

2009-07-26 @ 20:00:00
Postat av: Grind Bastard

tragiskt men sant. som tur e ser inte alla arbetsgivare till papprena. bästa är väl dock att känna mkt folk & slicka mkt röv, så kommer du alltid ngnstans. ;)

2009-07-27 @ 18:33:15
URL: http://tyborn.blogg.se/
Postat av: Transientman

Finns ju arbetsgivare som har börjat med intagningsprov (väldigt begränsade), sedan har vi ju praktik. Fast utbildning och skola är ju inte bara till för att senare ge ett jobb med inkomstkälla utan att lära sig något, här kan jag hålla med om att det ibland kan bli flummigt. Ibland är ju även specialutrustning, kunniga pedagoger och tillsynspersoner bra att ha tillhanda.

2009-07-29 @ 20:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0