Återskapande av inlägg från gamla bloggen år 2005

2005-11-12.
Parkera inte bilen ute.
Parkera inte bilen utomhus, man får inte ha den ifred... För då kommer någon idiot som inte har ett liv (finns ju tydligen många idag) å sabbar eller förstör den.

2005.
Skvalmusiken i Radio.
Åh stackars er som måste ha eran ”skvalmusik”, eller brus som man borde kalla de. Tjatiga simpla låtar som upprepar sina förutsägbara refränger, så att ni nötter känner er trygga med ert bakgrundsbrus. Åh akta sig för förändringar. Då kan ni ju behöva tänka, å va oroliga ni blir då. Gaah! Jag kommer aldrig att förstå er, ni har ju missat hela grejen med musik. Lyssna på Frank Zappa iaf en gång. De kommer definitivt skaka om er och få er att tänka! Kan ju va nyttigt å använda hjärnan, istället för å matas med brus som får hjärnan å mögla.

2005.
Dagens funderingar.
Drogfri e hårt! Ät mera sushi alla svenssons! Kokt potatis å kokt torsk. Blääe! Ni har fan ingen smak! Svensk husmanskost, fy fan va vidrigt. Jag tycker synd om er som äter de.

2005-07-22.
3 dygn djupt inne i skogen.
Jag har varit ute å vandrat med en kompis. Vi gick en vandringsled på ca 3 mil vid sjön Vättern. De va så tyst å lugnt där, inte en människa. Men de bästa var, inga/inget: kapitalister, industrier, avgaser, skräp, reklam, mediebrus osv.

2005-04.
Våren kommer med sol, å snön försvinner. De e gött helt enkelt. :D

2005-03-31.
Vä(r)st Trafik.
Fan vad jag stör mig på Väst trafik! När 12:00 tåget åker kl. 11:58! Så man inte kommer med, å hela dagens planering sabbas... å så ska dem höja priserna hela jävla tiden... fan va trött man blir på skiten.

2005-03-26.
Musik
De skulle va kul å bygga en Katedral och ha konserter med Symfoniorkester, med musik av Frank Zappa, John Williams, Beethoven, mfl.

2005-03.
USA.
Undra om man blir av med President Bush om alla pengar tappar helt sitt värde imorgon? ;P

2005-03.
Fantasins fantastiska värld.
Nu vill jag leva i Star Trek-världen ett tag så jag slipper alla kapitalister. :P
www.startrek.com

2005-03.
Musik.
Djupdykning i Frank Zappas ljudvärld. De kan jag rekommendera. :)
www.zappa.com


Kommentarer
Postat av: Transientman.

Om folk skulle inse att dollarn är körd i botten och inte har något guld som backar upp den.

2009-07-21 @ 04:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0